5 szempont, amiért érdemes a természetes, tápanyagokban sűrű, mozgásban gazdag életmódot választanod a gyermekednek - Mezítlábas Szuperhős

5 szempont, amiért érdemes a természetes, tápanyagokban sűrű, mozgásban gazdag életmódot választanod a gyermekednek

10568984_762650003785963_3695977765002422784_n

 

Bizonytalan vagy, hogyan tápláld megfelelően a gyermekedet? Akkor neked írtam, ezt a kis összefoglalót!

1. Fő a változatosság!

Egy, a nyugati étrendhez képest! alacsonyabb szénhidráttartalmú, makro- és mikrotápanyagokban és folyadékban gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozást folytató gyermek általában nyugodtabb és koncentráltabb, mint az átlag.
Az értéktelen rágcsálnivalók a múlt részévé válnak, eltűnnek a pattanások, a test tónusosabbá, izmosabbá válik.
A gyermekek általában ugyanazt eszik, mint a felnőttek, mindössze arra kell figyelnünk, hogy biztosítsuk számukra a gyors fejlődéshez szükséges rostokban gazdag szénhidrátfogyasztást (zöldségek, gyümölcsök, gluténmentes gabonák), a minőségi fehérjéket (összetételük miatt elsősorban az állati eredetűeket). Illetve ugyanez igaz a zsírokra is, kellenek a hormonok megfelelő működéséhez, a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához és a hosszú távú energia elnyeréséhez. Ezek konkrétan a tiszta állati eredetű zsírok, az ír vaj és néhány növény olaj, mint pld. a kókusz, az olíva vagy az avokádó.

2. Ideális testsúly

A természetes élelmiszerekben gazdag, de kevesebb finomított szénhidrátot, késztermékeket, tejet, hidrogénezett olajokat tartalmazó táplálkozás egyik érdekessége, hogy mindenféle szenvedés nélkül tartjuk ideális súlyunkat. A kalóriák nagy szerepet játszanak az elhízásban, viszont ezek a finomított szénhidrátokban, kenyerekben, ropogtatnivalókban, sütikben és kekszekben, illetve az édességekben találhatóak, állandó vércukorszint emelkedést okozva, mely újfent éhségérzetet okoz.
A minőségi fehérje és a zsír fogyasztása azonban, nem váltja ki ugyanezt a hatást. Csökken az éhségérzet, ritkábban gondolunk az evésre. Ez a gyermekekre is igaz, nem lesz szükség állandó édességlöketre. Két étkezés között tartós a jóllakottság érzése, ami egyébként elvárható lenne a megfelelő életminőség elnyeréséhez.

Vegyük észre, hogy a gömbölyű pocika, ami a 3 év alatti kisgyermekeknél még természetes, az az óvodáskort követően már emésztési zavarra vagy elhízásra utaló jelenség!

3. Gazdag tápanyagok

Szerintem a természetes táplálkozás, az adalékanyagok kerülése a friss alapanyagok használata, csak jót tehet a gyerekeknek. Hiszen a csomagolt, tartósítószerrel felturbósított élelmiszerek sokkal kevesebb tápanyagot tartalmaznak. Ha változtatunk, egyik napról a másikra több vitamin és ásványi anyag kerül a szervezetükbe, nem lesz szükség az ügyes marketing szöveggel ajánlott, egyébként sokszor értéktelen hatóanyagokat tartalmazó színes, szagos multivitaminok megvásárlására. Egyébként is, miért nem minőségi alapanyagokra költöd a pénzed?

Fehérje
Egy kiegyensúlyozott étrendben a fehérjeforrások teljes választéka megtalálható: hús, hal, tojás, állati belsőségek, csontok, porcok, gombák.
Ezek fedezik a mindennapi fehérjeszükségletet, amely saját testünk felépítéséhez nélkülözhetetlen.
Rost
A naponta fogyasztott gyümölcsök, zöldségek rosttartalmának köszönhetően, amelyet elegendő tiszta vízzel egészítünk ki, egy egészséges gyermek székletürítése rendben működik.
Omega-3/ Omega-6
Az egészséges agy fejlődéséhez alapvetőek a hosszúláncú esszenciális zsírsavak. Ezek aránya is nagyon fontos, a halak, halolaj, belsőségek, házi tojás és legeltetett állatok húsa az Omega-3 oldalára billenti a mérleget. Így megelőzhetjük a gyulladásos, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását is. Nem mellesleg nagyon jót tesz a memóriának!
Káros zsírsavak
Jelenleg egy átlagos nyugati étrendben, a csomagolt élelmiszerekben, olyan mennyiségű telített- transzzsír található, amelyhez képest napi egy, vastag szelet oldalszalonna elfogyasztása a hétköznapokban sem eredményez megnövekedett zsírfogyasztást. Tehát ne féljünk az egészséges zsíroktól!
Kalcium
Ha elegendő mennyiséget kínálunk a gyerekeknek kalciumban bővelkedő növényekből, mint például a mandula, brokkoli, füge, leveles zöldfélék, szezámmag, lenmag, nem lesz gond a bevitellel! Tejmentes táplálkozás esetén, változatos étrendben a gyerekek A,C,D- vitamin fogyasztása és a mangánbevitel is magasabb, mint az átlag nyugati étrendben. Riasztó jelenség, hogy manapság nagyon sokan egyszerűen nem tudják megemészteni a tejet. Ennek orvoslására, ne tablettákban és cseppekben gondolkodjunk!
Édesítés, édességek
1,5 éves kor után a gyerekek ugyanazokat az élelmiszereket fogyaszthatják, mint szüleik, mert kb. ez az az életkor, amikor az emésztőrendszer már elég fejlett ahhoz, hogy ne reagáljon érzékenyen újfajta alapanyagok fogyasztása esetén. Az óvodáskor elérésével, az anyatejes táplálás elhagyásával nyugodtan fogyasztható több szárított gyümölcs vagy méz (teába, süteménybe, kakaóba), házi sütemény vagy energiaszelet készítése esetében édesíthetünk akár banánnal, darált mazsolával vagy datolyával is. A tiszta, jó minőségű csokoládé is fogyasztható mérsékelt mennyiségben, itt inkább arra figyeljünk, hogy a kakaó sok kisgyermek székletét megfogja.
Itt megjegyzem, hogy nem cél a gyerekek teljes eltiltása a nyalánkságokról, de a nassolás kereteit érdemes jól körülhatárolva megbeszélni a gyerekekkel!

4. Erős immunrendszer

Kerüljük tehát a magas keményítőtartalmú zöldségeket, gabonákat, cukrokat, mesterségesen előállított olajokat illetve a tejet és tejtermékeket (ez alól kivételt képeznek a hosszan érlelt keménysajtok és az ír vaj)! Ezek fogyasztása megterheli a szervezetet illetve erős immunválaszra késztetik a fejlődő szervezetet.
Erről jut eszembe, ne feledkezzünk meg a probiotikus ételekről! Mik is ezek tulajdonképpen?
Az egészséges és erős immunrendszer felépítéséhez szükségesek a jótékony baktériumok. Ezeket természetes forrásból savanyított zöldségekből, joghurtkultúrából (akár kókusztejjel készítve) és jó minőségű magas csíraszámú probiotikum készítményekből pótolhatjuk. Fontos tudni, hogy a baciknak ugyanúgy káros a „szemét” ételek fogyasztása, tehát a pótlás mellett, érdemes a táplálkozási szokásokat is rendbe tenni.
Az erős immunrendszerhez természetesen fontos a rendszeres mozgás, a tiszta levegő, a stresszmentes élet és az elegendő pihenés is. Fektessünk ezekre is nagy hangsúlyt!

5. Változtatni érdemes és nem olyan nehéz, mint elsőre gondolnánk!

  • Változtassunk a vásárlási és főzési szokásainkon!
  • Keressünk megbízható hentest, termelőt a környékünkön!
  • Fogyasszunk helyi és szezonális élelmiszereket!
  • Próbáljuk meg a friss zöldségeket, idénygyümölcsöket bespájzolni, befőzni, fagyasztani, aszalni!

A gyermekek nagyon szívesen részt vesznek a munkálatokban, főzzünk velük együtt többet, egyszerűt, gyorsat játékos formában.

Végezetül, ne feledd!
A gyermekeid nem a te tanácsaidat, hanem a te példamutató MAGATARTÁSODAT fogják követni, ha felnőnek!

Ha tudni szeretnéd a hatékony életmódváltás lépéseit, olvasd el első életmód könyvemet a Mezítlábas szuperhős kézikönyvet!

http://mezitlabasszuperhos.hu/mezitlabas-szuperhos-kezikonyv/

Megosztom ezt a tartalmat:
Share on Facebook68Share on Google+0Tweet about this on Twitter