Régóta érlelgettem már magamban, hogy majd egyszer összeállítok egy kis receptfüzetet, amelyben erjesztett gyümölcsök, zöldségek lesznek. Ám az írást ugyanúgy hónapokig elhúztam, mint ahogyan a zöldségerjesztés módszerének kipróbálását.

Hogy miért? Bár évek óta főzök a családomra, valami miatt ez az egyszerű, hagyományos technika sokkal bonyolultabbnak tűnt számomra, mint amilyen valójában. Sokáig csak fotókon nézegettem az egyébként csábító finomságokat, de soha nem készítettem el őket.

Végül az első próbálkozásom két üveg savanyított lila hagyma volt. Ezek olyan finomra sikerültek, hogy egy vasárnapi ebédnél egyszerre elfogyott minden a sült hús mellett. A hagyma értékes lila levére még időben lecsaptam. Olyan volt, mint egy hideg, hűsítő ital, és nagyon jót tett a gyomromnak.

Kiderült számomra, hogy nagyobb adagokban kell gondolkodnom, illetve, hogy nem érdemes csak egyféle alapanyagot kipróbálni: ahogyan változnak az évszakok és a piaci kínálat, szabadon szárnyalhat a fantázia.

Nemcsak a napi étrend összeállításánál, hanem a savanyúságok esetében is igaz, hogy minél változatosabb az alapanyag-használat és a színek, annál szélesebb az általad elfogyasztott vitaminok és ásványi anyagok skálája. Ezzel komolyan hozzájárulhatsz a tested mikrotápanyag-ellátottságához, és ez csak egyetlen előny a sok közül! A legfontosabb az, hogy életben tartod és táplálod a szervezeted egyik legfontosabb egységét, a beleidben élő mikrobák világát. A jótékony baktériumok a születésed pillanatától hozzájárulnak az immunrendszered megfelelő működéséhez, a szervezeted belső egyensúlyának fenntartásához.

Ezzel a kis füzettel a savanyításban kevésbé jártas szakácsoknak szeretnék inspirációt nyújtani további izgalmas savanyúságok készítéséhez.

Kirobbanó egészséget kívánok! Éljenek a jótékony baktériumok!

Sinka Miléna

LÁTOGASS EL A MEZÍTLÁBAS SZUPERHŐS WEBSHOPBA ÉS RENDELD MEG A KÖNYVEMET MOST!