Segítség, miért nem tudok lefogyni?

A fogyás egy közös cél sok ember számára, aki rátalál a funkcionális- és a nyugati civilizációs étrendhez képest alacsonyabb szénhidrát- és műkaja fogyasztásra ösztönző életmódokra. Bár az új életmódváltó közösség tele van olyan emberek történeteivel, akik sikeresen ledobták a súlyfelesleget magukról, cserében egy új fizikumot kaptak, mégis nagyon sokan vannak olyanok, akiknél a mérleg nyelve nem hajlandó megmozdulni. Ha követsz valamilyen tápanyagokban gazdag diétát, de még nem érted el a kitűzött célodat ,az alábbi öt javaslat talán segíthet választ kapni a benned rejlő kérdésekre:

 

  1. ) Túl sok gluténmentes finomságot eszel, és nem elegendő tápanyagokban gazdag, teljes élelmiszert. A tápanyagsűrű ajánlások alapján valódi élelmiszereket egyél, ne pedig a hagyományos étrendet utánzó sütemények, kekszek és lisztek reinkarnációját.

Hiszen a bio, öko, paleo receptek kínálatán belül is Dunát lehet rekeszteni a csodás desszert receptekből. Bár ezek sok esetben elfogadható összetevőket tartalmaznak, hatásuk nem feltétlenül egészségjavító vagy hasznos a fogyókúrázóknak. Fogyasszuk ezeket alkalmi jelleggel.

 

  1. )A modern világban a stressz teljesen körbevesz minket: az olyan stimulánsok, mint a koffein , a friss levegő és napsütés hiánya, a mozgáshiány , a nem megfelelő alvás és pihenés, a környezeti mérgek , táplálkozási hiányosságok,kórokózok és vírusok mindenütt ott vannak.

A krónikus stressz emelkedett kortizol szinthez vezet, ami viszont hozzájárul az inzulinrezisztenciához , elősegíti a zsír tárolását és gátolja a fogyást. Csökkentsük a krónikus stresszt relaxációs technikákkal, mint a meditáció, jóga, mély légzés és masszázs. De az is fontos, hogy foglalkozzunk a kiváltó okokkal. Nézzünk magunkba, milyen stressz lehet az életünkben, szükség van-e nagy változtatásra, mint például, hogy véget vessünk egy nem működő kapcsolatnak, vagy munkahelyet kell váltanunk. Keressünk egy funkcionális szemléletű szakembert,hogy felderítsük a táplálkozási problémáinkat . Lehetetlen teljesen megszüntetni minden stresszt a mai világban,de apró lépéseket mégis tehetünk az ügy érdekében.

 

  1. )Nem megfelelő mennyiségű, vagy típusú gyakorlatot végzel. A tápanyagban gazdag étrendek mellett, a testmozgás egyik legfontosabb eleme az egészség elérésének. A fogyás sokkal összetettebb annál, minthogy számolgatjuk a kalóriákat, hiszen a megfelelő típusú és mennyiségű testmozgás hatással van az anyagcserére és javítja az általános hormonális környezetünket is. Túl kevés mozgás a fogyás stagnálásához vezethet , de a túl sok is káros , mert a szervezet ugyanúgy reagál, mint a krónikus stresszre. Megemelkedik a kortizolszint és ez gátolja a fogyást. Bár minden embernek egyedi a fittségi szintje és más a célja, a súlyemelés, az alacsony intenzitású testmozgás, mint a séta és kis mennyiségű nagy intenzitású intervallum edzés lenne az ideális. A tartós idejű futás vagy kerékpározás és nagy terhelés valószínűleg nem tesz jót a fogyókúrázóknak.

 

  1. )Elképzelhető, hogy nem a megfelelő a tested makrotápanyag összetétele. Egyik tápanyagsűrű étrendnek sincs egyetlen változata, amely ideális minden egyén számára. Kísérletezésre lehet szükség annak érdekében, hogy megtaláljuk a számunkra ideális makrotápanyag kombinációt. Vannak, akik rájönnek, hogy az alacsony szénhidráttartalmú változat gyorsítja a fogyásukat. Vannak olyanok, akik nem reagálnak jól a nagy zsírtartalmú élelmiszerekre, mint például a dió vagy növényi olajok. Annak érdekében, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, figyeljük az általános állapotunkat. Fordítsunk különös figyelmet arra, hogyan érezzük magunkat reggel, edzés előtt és után, illetve étkezések alkalmával, vagy bizonyos ételkombinációk elfogyasztása után. És akkor még nem beszéltem a bélflórád állapotáról!

 

  1. )Irreális célokat tűztél ki magadnak. A fogyás a valóságban nem történik meg olyan gyorsan, mint ahogyan azt cikkekben leírják. Az esetenkénti fogyás értékei nagyon eltérőek lehetnek. Sok időre és türelemre van szükség. Előfordul, hogy az étrendi változtatások, a test összetételének változását eredményezik, miközben nem látunk különbséget a mérleg skáláján. Foglalkozzunk azzal is, hogy milyen az általános közérzetünk. Ha minden káros tényezőt kiiktattunk, elképzelhető, hogy a szervezet már elérte az ideális, egészséges testsúlyt, amely viszont nem felel meg a kitűzött elvárásunknak. A megfelelő táplálkozás jótékony hatásai viszont jóval túlmutatnak a számokon.

A fogyás, a fogyókúra, a súlycsökkentés, testösszetétel javítása egy komplex feladat.Egyetlen életterület rendbetétele hosszú távon nem lesz elegendő számodra.

Figyelj oda jobban!

Ha pedig pontos segítségre van szükséged és tele vagy kérdésekkel, megtalálod a válaszokat a nutrifun 10 hetes online programomban.

Pontos részletekért KATT a linkre:

https://webuni.hu/kepzes/nutrifun-101

Figyelem! A 2018. márciusi beiratkozási akcióban, minden jelentkező megkapja ajándékba a programhoz szorosan kapcsolódó két könyvemet 9000 Ft értékben!

Nutrifun 10 hetes életmódváltó program + Mezítlábas szuperhős kézikönyv & Egy ágyban az egészséggel AJÁNDÉKBA!

NUTRIFUN = Az új emberi norma

36234668 – transformation