Természetes módszerekkel a meddőség ellen - Mezítlábas Szuperhős

Természetes módszerekkel a meddőség ellen


Amióta világ a világ, az egészséges emberi szervezet a születés pillanatától termékeny, azaz képes az utódnemzésre. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen oknál fogva sikertelen a természetes fogantatás, vagy a megtermékenyülést követően az embrió az anya szervezetében nem tud egészségesen fejlődni. Ezekben az esetekben biztosak lehetünk benne, hogy belső egyensúlytalanság vagy fizikai ok áll a háttérben, amelyeket a megfelelő módszerrel orvosolni szükséges. A feladat az, hogy napvilágra kerüljön a probléma valódi gyökéroka, és a helyreállító stratégia a meddőség azonnali megszüntetésére irányuljon.

Megmagyarázhatatlan meddőség, vetélés, PCOS, endometriózis, petevezeték-elzáródás, ciszták – néhány az orvosilag diagnosztizált betegségek közül, amelyek lehetetlenné teszik, hogy a tested képes legyen a fogantatásra vagy a megfogant magzat megfelelő ideig való hordozására. A szervezeted számára ugyanis te magad vagy az elsődleges prioritás: először a szervrendszereid, az anyagcseréd, a hormonháztartásod optimális működtetésére törekszik, számára másodlagos szempont csak a reprodukció.
Nincs tehát választási lehetőséged: a testednek fizikailag, szellemileg és lelkileg egyaránt maximális erőbedobással kell működnie, mielőtt ráhangolódsz a babavárásra.
A megfelelő termékenység és a tökéletes várandósság alapfeltétele az egészséges emberi szervezet. A sorrend nem felcserélhető. Ez az evolúció törvénye.
A meddőség nem véletlen, sorsszerű vagy váratlan jelenség – arra figyelmeztet, hogy a szervezetben helyreállító tevékenységre van szükség, amely nem feltétlenül fizikai beavatkozást jelent.
A jó hír az, hogy – hacsak nem genetikai rendellenességekről és fizikai elváltozásokról, gátló akadályok megoldásáról van szó – akár néhány hónapos helyreállító stratégia is elegendő lehet ahhoz, hogy a mélyben rejlő hormonális egyensúlytalanságokat vagy anyagcserezavarokat elhárítsuk, és hogy a szervezetünket különféle természetes kezelési módszerekkel felkészítsük e fantasztikus időszakra.
A modern orvostudomány révén te is képet kaphatsz a hormonrendszered, az immunrendszered, a genetikai állományod helyzetéről, további tesztekkel pedig bármely fizikai elváltozásra fény derülhet.
Mégis, mi a teendő akkor, ha a vizsgálatok sorozatán átesve azzal szembesülsz, hogy a meddőséged orvosi értelemben megmagyarázhatatlan? Mit tehetsz ahelyett, hogy ölbe tett kézzel, kétségbeesetten várod, hogy egy szép napon megtörténjen a csoda?
Először is, vizsgáld meg, hogy vajon téged is érintenek-e a soron következő kockázati tényezők a mindennapokban!

1. Stressz
Kutatások szerint ez komoly meddőségi faktor. A stressz következtében termelődő stresszhormonok mértéktelen mennyisége a szervezetben negatívan befolyásolja az ovuláció folyamatát, illetve a megtermékenyülés lehetőségét.
Sajnos a ma embere nincsen tisztában azzal, hogy az állandó stressz nem feltétlenül jól körvonalazható állapot. Számtalan forrása lehet: a túlzásba vitt sport, az állandó gyulladás, a rossz párkapcsolat, lezáratlan lelki sérelmek, az állandó rohanás, a teljesítménykényszer, hogy csak néhányat említsünk a rengeteg tényező közül. A stressz férfiakat, nőket egyaránt érint, kortalanul és korlátlanul pusztít mindenütt. Hatására a szervezet – túlélési mechanizmusának engedelmeskedve –nem a reprodukciós folyamatokra összpontosítja az erőtartalékait, így a fogantatás ezen akadályozó tényező miatt gyakorlatilag nem jöhet létre. A stresszforrás feltérképezése, az önismeret és a kortizol hormon szintjének vizsgálata mindenképpen szerepeljen a feladataid között!

2. Dohányzás
Sokat hallottunk már arról, hogy a dohányzás káros az egészségre. Negatív hatása azonban mélyebben érint bennünket, mintsem gondolnánk. A dohányfüst csökkenti a vér oxigénszintjét, ezáltal kevesebb oxigén jut el a sejtjeinkhez. Ez a hatás érinti a petesejteket és a spermát is. Ráadásul a passzívan belélegzett cigarettafüst hatása csak csekély mértékben tér el az aktívan füstölgőket érintő negatív reakcióktól. Sőt, amellett, hogy a dohányzás rossz hatással van a reprodukciós folyamatokra, a menopauza idejét is évekkel előrehozhatja.
Családtervezés előtt mind a férfinak, mind a nőnek célszerű leszoknia a dohányzásról a születendő gyermek egészséges fejlődése érdekében.

3. Koffein
Szinte már észre sem vesszük, hogy a folyamatos tea-, kávé-, energiaital- és energiaszelet- fogyasztásunknak köszönhetően a napi koffeinadagunk messze túl van az egészséges határon.
Előfordulhat, hogy a túl sok koffein éppen a szexhormonokat billenti ki az egyensúlyukból, ami további hatással lesz a méhfal állapotára, a sperma és a petesejtek egészségére. A mértéktelen koffein a várandósság alatt a magzatra, a szülést követően pedig az anyatej minőségére hat negatívan.

4. Transzzsírok és zsírszegény diéták
A szív- és érrendszeri betegségektől való félelem sokakat a zsírszegény diéták követésére ösztönöz, holott az egészséges zsírsavakra a megfelelő hormonműködés és a sejtek egészsége miatt igenis nagy szükség van. Amit kerülni kell, az az ember által ipari körülmények között előállított hidrogénezett ipari olajok és transzzsírok fogyasztása. Egészséges zsírsavakra, mint amilyenek az állati forrásból származó zsírok (mangalica-, sertés-, liba-, kacsazsír, legeltetett állat vaja), a kókuszolaj, az olívaolaj, az avokádó, illetve a hideg vízi halak húsa, olaja, igenis szükség van ahhoz, hogy a zsírban oldódó vitaminok megfelelő módon felszívódhassanak, hogy a koleszterinszintünk megfelelő legyen, illetve ehhez kapcsolódóan a hormontermelésünk kielégítő legyen.

5. Alkoholfogyasztás
A gyermekvállalást megelőző időszakban érdemes legalább három hónapra felfüggeszteni a szeszes italok fogyasztását, ugyanis az alkohol feldolgozása rengeteg energiát von el a szervezettől, emellett méreganyag is egyben. Férfiaknál csökkentheti az érett spermiumok számát és aktivitását is. Természetesen az anyuka a várandósság és a szoptatás ideje alatt is kerülje az alkoholfogyasztást.

6. Magas keményítőtartalmú élelmiszerek
Manapság az átlagember rengeteg magas keményítőtartalmú élelmiszert fogyaszt. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a szénhidrátok forradalmát éljük, és ezek egészségre gyakorolt hatása komolyan érint gyermeket, felnőttet egyaránt. A feleslegesen elfogyasztott szénhidrátok zsír formájában raktározódnak a testben, de a nagyobbik baj az, hogy a vérben keringő ún. SHBG (szexuál hormon megkötő fehérje) szintjét is befolyásolják. Ez a fehérje jelentős szerepet játszik abban, hogy mennyi a testben felhasználható tesztoszteron és ösztrogén mennyisége. Ha túl kevés az SHBG, máris felléphet a meddőség kockázata, nő a PCOS kialakulásának az esélye. Ráadásul minél magasabb a szénhidrátfogyasztásunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy az étrendünk nem elég gazdag jó minőségű, a termékenységet támogató, természetes telített és egyszeresen telítetlen zsírsavakban.

Összességében tehát elmondható, hogy a szervezet működésének újraprogramozása és egyensúlyi állapotának helyrebillentése kedvezően hat az emberi termékenységre. Mi több, esetenként hosszan tartó, megmagyarázhatatlan meddőségi problémák szüntethetők meg életmód- és életszemlélet-változtatással.

Szerző:
Sinka Miléna táplálkozási tanácsadó és Primal Health Coach, a Mezítlábas szuperhős kézikönyv: Teljes átalakulás természetes módszerekkel az ősi egészség elnyerésért című könyv szerzője

Forrás:
Andrew Loosely: The Ultimate Fertility Guide, http://www.naturalfertilityexpert.com/.

Megosztom ezt a tartalmat:
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on Twitter